miercuri, 1 noiembrie 2017

Parcul Ştrand din Piteşti, un loc deosebit de frumos toamna

Lacul Ştrand
Toamna are nişte culori deosebit de frumoase, iar unul din locurile din România, care lasă să se vadă această minune este Parcul Ştrand şi oraşul Piteşti.
Am văzut farmecul acestui în anotimpul toamna, în nişte fotografii alb-negru, aflate în albumul bunicilor mei, pe care-l păstrau ca pe o comoară nepreţuită, pe ultimul raft al unei etajere verzi decorată cu broderii.
Părea un loc de poveste şi nu puţine au fost ocaziile când mă strecuram pe uşă scorojită, mă cocoţam pe plita sobei de pământ, pentru a ajunge la ultimul raft, pe care era albumul prăfuit, în care erau frumos ordonate fotografiile familiei. Aici se găsea şi poza cu un peisaj din Parcul Ştrand, din Piteşti. Pe vremea aceea nu ştiam decât că fotografia a fost făcută în Piteşti, în octombrie 1980. Nu cunoşteam locul cu exactitate, însă, tot într-o lună octombrie a anului 2003, am avut un sentiment de deja-vue, în momentul în care am calcat pentru prima oară, în Parcul Ştrand. Era o zi însorită de toamnă şi soarele se juca de-a Monet cu frunzele frumos colorate care-şi pierduseră clorofila.
Mica Gara din Parcul Ştrand
De atunci, merg cu mare plăcere în Parcul Ştrand, în orice anotimp, dar în special toamna. Aici mi-am plimbat fiul, încă din primele zile de viaţă. O fac şi astăzi cu cea mai mare plăcere, deşi eu nu mai împing căruciorul de bebeluş, ci mai trag din când în când de trotineta cu care zburdă pe aleile din parc şi face trucuri pe rampele special amenajate aici.
Sculpturile unor artişti contemporani decorează Şreandul
Parcul Ştrand din Piteşti a fost construit în anul 1934, la iniţiativa generalului Ion Antonescu care era pe vremea aceea comandant al Diviziei Infanterie III Piteşti.
Soldaţii acestuia au fost cei care au făcut munca de amenajare a parcului care era prevăzut la vremea aceea şi cu loc de baie în râul Argeş.
Astăzi, Strandul este deosebit de frumos, datorită lacului din centrul parcului care adăposteşte raţe, peşti, libelule şi ţestoase. Uneori, în anii mai norocoşi, cuibăresc aici şi lebede. Sunt o încântare să le priveşti.
Cei care iubesc plimbările cu barca sau cu hidrobicicleta le pot închiria, pe perioada verii ca să vâslească sau să pedaleze pe lac.
Locomotiva care
Din luna mai, până în octombrie atracţia principală a parcului este o locomotivă care funcţionează în weekend şi în zilele în care sunt sărbători cu zile libere legale.
Parcul Ştrand este un loc excelent pentru plimbări, dar şi alte activităţi în aer liber.

Dacă sunteţi în trecere prin Piteşti, faceţi o scurtă plimbare prin Parcul Ştrand. Aşa vă puteţi dezmorţi picioarele, admirând totodată un loc deosebit de frumos.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu