marți, 26 iulie 2016

Spritz Veneziano, gustul autentic al vacanţei

Apusul de soare în Veneţia îmbie la visare alături de un Spritz Veneziano  
Veneţia este locul verilor mele speciale. Iubesc acest coltişor al Pământului cu tot ceea ce reprezintă. L-am vizitat de patru ori şi de fiecare dată am descoperit lucruri frumoase care mi-au îmbogăţit experienţa de călător cu amintiri plăcute şi memorabile.

În 2014, am descoperit în Veneţia o băutură cu totul deosebită: Spritz Veneziano. Era după o zi în care rătăcism prin insuliţele din prejur şi aveam nevoie de un mic repaos şi un moment de relaxare. În aşteptarea unei porţii de paste a pomodoro care să-mi astâmpere foamea, o licoare portocalie ruptă parcă din miezul soarelui mi-a atras atenţia. Era celeburul Spritz Veneţian, pe care n-am ezitat nicio secundă să-l încerc. M-am îndrăgostit pe loc de gust lui unic în această lume şi de culoarea lui caldă, dar atât de răcoritoare.

Băutura poate fi vişinie, dar şi portocalie. Cea de a doua variantă este mai des întâlnită
Spritz-ul Venezian este un coctail care are la bază vinul. Pentru prepararea lui se foloseşte proseco, bitter Select, apă minerală cu bule şi cuburi de gheaţă. Pentru a-i pune în valoare şi mai mult gustul unic se mai adaugă fie o măslină verde, fie o felie de portocală, fie o rondea de lămâie. Este servit atât în pahare de vin, cât şi în pahare fără picior. Nu există o anumită reţetă riguroasă după care se prepară, însă condiţia esenţială este să se folosească proseco într-o proporţie minimă de 40%.

În celelealte zone din nord estul Italiei, spritz-ul este o băutură apreciată, însă se prepară în mod diferit faţă de Veneţia. Baza pentru "poţiune" este tot vinul proseco, însă bitterul Select este înlocuit de băuturi precum Aperol, Campari, China Martini sau Cynar.

Prin tradiţie Spritz-ul se regăseşte cu precădere în nord estul Italiei, în special în regiunea dintre Padova şi Veneţia, iar măslina verde este înlocuită de o bucată de portocală sau lămâie, în funcţie de tipul de bitter folosit şi de preferinţa barmanului care o prepară.
Am încercat aceast cocktail şi prin alte colturi ale Italiei, însă trebuie să vă mărturisesc că gustul nu este acelaşi cu cel făcut în Veneţia.

În ultimii doi ani a devenit o băutură populara şi în România, care se poate găsi la toate terasele din ţară. Cu toate acestea diferenţa de gust este foarte mare. 

Vă invit ca în aceste zile călduroase de vară să te răcoreşti cu un Spritz Veneziano. Nu contează dacă eşti plecat în vacanţă, ieşit în oraş la o terasă sau acasă. În ultimul caz, este nevoie de o reţetă care să se aproprie cât mai mult de autenticitate.
Iat-o:
3 părţi proseco;
2 părţi de bitter,
o parte apă minerală - cu bule;
cuburi de gheaţă;
o felie de lămâie sau o măslina verde.

Bucuraţi-vă de Spritz-ul Veneziano, însă nu uitaţi de că are alcool şi trebuie consumat cu moderaţie!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu