joi, 20 august 2015

Roma, un oras surprinzator

©Maria Negulescu

Panorama de pe acoperisul Bazilicii Sfantul Petru Vatican
Roma, un oras surprinzator


Roma a fost primul oras european din afara Romaniei pe care l-am vizitat. Acest lucru se intampla in anul 2010, in luna septembrie. Au trecut multi ani de atunci, insa amintirile imi sunt la fel de vii ca si astazi.


Prima iesire din tara (nu chiar, a doua), primul zbor cu avionul, prima oara cand calatoream singura cu sotul meu dupa nasterea baietelului nostru. O multime de prima data, nu?
©Maria Negulescu
Vatican

Am facut rezervari pe vola.ro, la o companie low cost (care ulterior ne-a condus spre multe alte orase europene), moment in care, din cauza entuziasmului sau a lipsei de experienta, am ales cele mai proaste ore de zbor posibile. Am dormit la Roma trei nopti (Hotel Marechiaro, langa gara Termini), insa am la dispozitie doar o zi completa de explorat, intrucat am ajuns seara si ne-am intors acasa a treia zi dimineata devreme. Am incercat sa schimbam unul din zboruri, insa taxele suplimentare mult prea mari ne-au facut sa ne razgandim si sa profitam cat putem de acea zi completa pe care o aveam.

Ce am vizitat in Roma?

©Maria Negulescu
Intrarea la Panteon este gratuita
Ziua chiar a fost plina. In topul prioritatilor a fost Vaticanul. Am vizitat Basilica Sfantul Petru, dis-de-dimineata, dupa ce am stat la o coada de vreo jumatate de ora si am trecut printr-un filtru de securitate. Agentii de ordine verifica bagajele si au grija ca toti care intra sa fie imbracati decent (picioare si maini acoperite). Intrarea in Basilica nu se plateste.

Sute de mii de oameni trec pragul Cetatii Sfantului Scaun, iar sentimentele pe care le incerci sunt unice. Interiorul este deosebit, daca poti sa il privesti detasandu-te de marea de oameni prezenta acolo din aceleasi motive ca si tine. Am urcat pe acoperisul Bazilicii (se plateste bilet), iar acolo am admirat o minunata
priveliste a Romei. Daca ai frica sau rau de inaltime iti recomand sa iti invingi aceasta teama, intrucat merita.

De la Vatican mers  pe Ponte Sant'Angelo, cunoscut si sub denumirile de Ponte Sant'Angelo
(Ponte Elio), pons Hadriani (ponte di Adriano) sau Ponte di Castell. Foarte aproape se gaseste si Castelul Sant'Angelo care merita vazut, de asemenea.

©Maria Negulescu
Roma meru surprinzatoare
Inspiratia mi-am gasit-o la vizitarea  Bazililicii Santa Maria Maggiore, una din cele patru bazilici papale, dedicate Sfintei Maria. Este intr-adevar un loc unic prin de energii pozitive care te lumineaza.

Datorita sotului meu, care este un ghid formidabil, am reusit sa vedem Panteonul, Fontana di Trevi, Piazza di Spagna si Treptele Spaniole, Piazza del Popolo, Piazza Navona (un deliciu pentru iubitorii de picturi, dar si pentru amatorii de suveniruri), Columna lui Traian, Coloseumul (din cauza cozii imense l-am admirat doar prin exterior), Lupoaica cu Romulus si Remulus, Monumentul National Vittorio Emanuele II, Teatrul Marcello, Piazza Venezia, Palazzo Barberini (Galeria Nationala de Arta Antica), San Pietro in Vincoli celebra artera Via del Corso.

Transport in Roma

Pentru a ne misca rapid pe distante mai lungi am folosit metroul. Este practic, rapid. De asemenea, am mers foarte mult pe jos, dar si aceasta metoda a fost destul de practica avand in vedere ca principalele atractii sunt apropiate, iar cu o planificare buna si cu o harta corespunzatoare o singura zi poate fi valorificata la maximum.

©Maria Negulescu
Fontana di Trevi, Piazza di Trevi, Quirinale
Cum a fost prima data la Roma am degustat pizza, pastele si bruschetele si vino della casa la ele acasa.

Chiar daca acea zi a fost una din cele mai solicitante zile din viata mea, pana in acel moment, nu o regret.

Next time


Atat eu, cat si sotul meu ne-am promis ca vom reveni in Roma, pentru a vedea multe alte locuri minunate care ne-au scapat din cauza timpului scurt: Coloseumul, Musei di Vaticani, Campo de' Fiori, Palazzo Palatini etc. Acest lucru s-a intamplat anul acesta, insa va voi povesti intr-o postare viitoare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu