miercuri, 9 martie 2016

Semnul de carte, suvenirul perfect despre o poveste cu suflet

Semn de carte tradiţional
Înainte de călătorii a fost cartea. Aceasta a fost pasiunea copilăriei mele. Prin intermediul cărţilor am început să călătoresc prin ţinuturi unice, speciale, pline de fantezie. La fiecare carte citită, am făcut câte o promisiune: „voi ajunge aici, odată”.  De la această făgăduinţă, m-am îndreptat uşor către o altă pasiune: călătoriile.

Coincidenţă sau nu, prima mea călătorie a fost, în clasa I, la Muzeul Tiparului şi al Cărţii Vechi Româneşti Româneşti, din Târgovişte. De acolo, mi-am cumpărat primele suveniruri. Printre ele se număra şi o cărticică. Era o micuţă carte de rugăciuni, de 100 de pagini, de tipul celor de buzunar, extrem de frumos desenată. Acea slovă mi-a rămas adânc prinsă în subconştient, îndreptându-mă către o carieră în care rolul central îl au cărţile. Toată viaţa mea profesională s-a învârtit în jurul cărţilor: le-am cules textele; le-am citit, le-am tehnoredactat, le-am desenat paginile şi chiar le-am corectat pe unele. Din acest motiv, în orice colţ al lumii am mers şi voi merge, m-am oprit şi voi poposi în locuri în care sunt cărţi.



Semn cu motive româneşti cusute
Când călătoresc am întotdeuna la mine o carte. Fie că este vorba de vre-un ghid sau de vre-un roman, de o carte de istorie sau un dicţionar, un volum există mereu. E ca un prieten de nădejde care îmi este aproape. Am observat că nu sunt singura persoană însoţită de o carte, în călătorii. Sunt mulţi oameni care au cu ei cărţi pe care să poată să le poarte deschide cu uşurinţă pentru a le citi. Atât români, cât şi străini. Cum pot face acest lucru? Cei care iubesc cărţile au prea mult respect pentru ele pentru a le îndoi colţurile. Acesta este motivul pentru care s-au inventat SEMNELE DE CARTE. Să ne ajute să deschidem cu uşurinţă o carte, pentru a ajunge cât mai repede la povestea noastră.

Fie că am fost pe străzile din Milano, în galeriile din Firenze, în tren spre Veneţia sau în avion către Paris, turiştii şi călătorii erau însoţiţi de cărţi. Indiferent dacă erau ghiduri, romane, cărţi de bussines sau motivare personală, aveau semne de carte. Fiecare semn de carte părea că spune propria lui poveste despre un loc, un obiect sau o personalitate. Într-un mic magazinaş de obiecte de colecţie din Barcelona, un turist asiatic întreba, unde ar putea găsi semne personalizate de cărţi. Acesta ştia că se produc în serii şi punea mare preţ pe ele. Vorbea de prietenii lui care caută aceste minunate obiecte oriunde merg. Mi-a încolţit atunci în mine un gând: povestea României spusă prin semnele de carte.

Acest gând mi-a revenit acum cu lansarea celei de-a doua probe a SuperBlog Spring 2016: „Suveniruri cu suflet”.

De ce?

Sursă foto: super-blog.eu
Deoarece locuri minunate are şi România, tradiţii unice, de asemenea. Oamenii sunt la fel de speciali, iar obiecte pe care ei le făuresc sunt încărcate de simbolism. Semnele de carte cusute de unele din bunicile noastre spun poveşti despre credinţă, tradiţii sau dăruirea pentru frumos. Acestor poveşti li s-ar putea adăuga altele despre frumuseţea poporului nostru, multe dintre ele putând fi strânse în colecţii.
Pentru că aceste istorisiri îmbinate cu un design modern şi contemporan original ar putea încăpea în colecţii Art&Craft inedite de care s-ar bucura călătorii neobosiţi în drumurile lor prin lumea largă.

Semnele de carte au puterea de a spune o poveşti însoţind alte poveşti. Aşa ele ar putea vorbi fără cuvinte despre Curtea Domnească de la Târgovişte, despre Parcul Naţional Retezat Parâng, despre Gura Portiţei sau despre Cetatea Biertan, descriind frumuseţea plaiului nostru.

O să dăruiesc cu mare dragoste aceste suveniruri oriunde aş merge, pentru că sunt sigură că ele îşi vor găsi un loc de cinste între paginile unor cărţi şi în sufletele unor oameni speciali.

Până acum mi-am ales suveniruri care vorbesc prin imagini: vederi, ghiduri, mici calendare, deoarece tatălui meu îi plac foarte mult. La fel şi mie.

Mi-ar plăcea ca după următoarea călătorie să îi pot aduce o serie de semne de carte pe care să le pună alături de celelate suveniruri pe care le are de la mine. Acest semn de carte ar face o echipă grozavă cu "Agenda Memories from Romania", în care ar putea să-şi organizeze gândurile sale numeroase. 

Ar fi un dar făcut din suflet, cu multă dragoste.

Semnul de carte, suvenirul perfect despre o poveste cu suflet a fost scris pentru competiţia Spring SuperBlog
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu