vineri, 11 martie 2016

Căsuţa de vacanţă de la mare, căminul visurilor mele

Sursă foto: http://super-blog.eu
Călătorului îi sta bine pe drumuri. De aceea, pentru el, casa trebuie sa fie un loc cu totul special pentru a-l face să se reîntoarcă de fiecare dată cu drag.

Un călător merge în cele mai îndepărtate locuri, pentru a putea reveni de fiecare dată acasă, fiindcă acolo se află toată aventura vieţii lui compusă din mici călătorii strânse în colţuri care, reunite, ar compune marea călătorie a vieţii sale.

Astfel de colţuri am strâns şi eu în plimbările mele şi le-am adus acasă în speranţa ca într-o zi îmi voi face o casă de vis, o casa în care să mă simt permanent ca într-o vacanţă de neuitat la mare.


Am ales marea fiindcă, cele mai plăcute vacanţe ale mele au fost cele de la mare.
Căsuţa mea de poveste de la mare ar trebui să fie cel mai confortabil şi plăcut loc de pe pământ. Acesta ar trebui să aibă dormitorul matrimonial decorat în stil veneţian, camera băieţelului meu în stilul marin, sufrageria în stil suedez , bucătăria în stil francez, iar baia ultra-modernă. Combinaţia ar putea trece ca fiind nebunească, însă pentru mine ar reuni toate acele colţuri ale lumii în care am fost sau în care mi-aş dori să ajung.
Cămăruţa cochetă de la Lido

Dormitorul matrimonial veneţian

Veneţia a fost cel mai special loc pe care l-am văzut, motiv pentru care în fiecare dimineaţă aş dori să mă trezesc într-o atmosferă  specifică celei de pe Grand Canal sau chiar a plajelor din apropiere.
Cu doi ani în urmă am stat la un frumos hotel din Lido - Veneţia, iar imaginea camerei în care am stat m-a făcut să mă simt ca şi acasă, aşa că sper ca într-o zi să mă pot trezi în varianta proprie a acelei minunate încăperi.

Din acest raţionament dormitorul l-aş decora cu un frumos tapet din două culori: albastru şi crem. Pentru podea aş folosi parchet laminat de culoare deschisă, precum cea a castanului înălbit, asemeni parchetului de uz casnic cu trafic mediu Woodstep Dynamic, care poate fi găsit la Diego. Perdelele crem s-ar desfăşura frumos îmbrăcând fereastra mare şi lăsând să se întrezare raze jucăuşe de soare.

Livingul suedez

Camera de zi a căsuţei mele de vis trebuie să mă poarte spre Suedia, una din ţările nordice pe care am dorit mereu să le vizitez.

Aceasta va fi locul celor mai îndrăzneţe vise ale mele. Elementul central al livingului trebuie să fie lumina care va veni de la ferestrele supradimensionate prin care se poate vedea marea cu al ei spectacol.
Culorile în care se va scălda această cameră vor fi albastru pereţilor, cenuşiul stejarului de Stockholm al parchetului şi albul mobilierului. Pentru ca să pot savura spectacolul împreună cu soţul meu, în mijlocul camerei va sta o canapea albă cu tapiţerie decorată în pătrate albastre. Într-o vitrină albă vor sta frumos înşirate toate suvenirurile strânse în periplurile noastre.

Camera marină

Apa, nisipul, corăbiile şi piraţii vor îmbrăca frumos camera băieţelului meu, în care culorile folosite vor fi bleu ciel, albul şi bejul.

Pereţii decoraţi cu animale marine, tavanul asemeni unui cer înstelat, pardoseala acoperită cu o mochetă clasică bej Shaggy Aura care te duce cu gândul la nisip de pe plajă vor transforma dormitorului piticului într-o lume de poveste. Ferestra prin care se vede o stâncă şi marea îi va stârni imaginaţia şi îl va face să se gândească la luptele din larg sau la desenele animate datorită perdeluţelor Fregatt voile cu piraţi.

Bucătăria franţuzească

Bucătăria decorată în stil franţuzesc mi-am dorit-o mereu, din timpul în care urmăream filme clasice din Hexagon. Mobilierul din lemn masiv, blatul din centru pe care poţi pregăti adevărate opere de artă culinare, tot felul de ustensile agăţate de suporţi suspendaţi de nu ştiu unde vor fi ajutoarele mele de nădejde. Acel aer de bucătărie ruptă de undeva din trecut, datorită perdelelor vitraj, şi adusă direct în prezent ar face ca mâncarea mea să fie şi mai gustoasă, iar eu să mă simt şi mai acasă.

Baia mea de vis este o altă poveste

Este un loc de intimitate absolută care defineşte cel mai bine omul şi esenţa lui ca persoană. Când m-am gândit cum aş dori să fie aceasta în căsuţa mea, am ştiut sigur că nu doresc să calc pe acea gresie rece şi impersonală. Se pare că această dorinţă a mea poate se poate materializa în căminul meu de vis, datorită  pardoselii rezistentă la apă. O cădiţă din sticlă, pereţi decoraţi în bleu marin sau alb ar transforma acest loc, într-unul cu personalitate.

În această căsuţă de vis a mea aş face trecerea de la un voiaj la altul mult mai frumos. Aş fi un călător în propria mea casă, însă unul care se simnte chiar acasă.
 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu